pl
home

Reklamy tylko dla młodych?

Niedawno opublikowane wyniki badań domu mediowego MEC jednoznacznie pokazują, że wraz z przekroczeniem magicznej granicy 50 lat przestajemy być grupą odbiorczą dla reklamodawców.

5 - dokładnie tyle wynosi procentowy udział reklam, w których pojawiają się osoby po 50-tym roku życia, w całym ich rynku. Dlaczego reklamodawcy i marketingowcy pomijają tę, coraz liczniejsza grupę odbiorców - tego nikt nie jest w stanie wyjaśnić. Dom mediowy MEC pokusił się jednak o badania, które mogą pomóc lepiej zrozumieć tę zmieniającą się intensywnie, w ostatnich latach grupę.

graf1-1.jpgPonad połowa osób biorących udział w badaniu stwierdziła, że seniorzy są w reklamach pokazywani w sztucznych sytuacjach oraz zachowują się w przerysowany sposób. Dodatkowo sam kontekst, w którym pojawiają się osoby 50+ jest nieciekawy dla aż 40% ankietowanych. Przy tym, że reklamy powinny zachęcać nas do zapoznania się z produktem czy marką, jest to istotna informacja, która powinna dać mocno do myślenia twórcom reklam.

Srebrnowłosi to silna grupa, świadomych klientów, do której zdaje się, że marketingowcy nie potrafią dotrzeć. Wszystko wynika z tego, że nie każdy zauważył zmiany, jakie zaszły w ostatnich latach. Współcześni seniorzy to już nie dziadki i babcie z laseczkami, przebywające głównie w domu lub kościele. To ludzie nadal sprawni, bardzo aktywni i posiadający wiele pasji oraz całkiem dobre rozeznanie na rynku produktowym.  To osoby, które spędzają czas na takich wydarzeniach, jak Targi Viva Seniorzy!  korzystając przez 2 pełne dni z ich pełnego atrakcji programu. To Panie które kupują kijki do Nordic Walking i korzystające z manicure hybrydowego oraz Panowie wybierający nowoczesne smartfony oraz fotele do masażu. Czy jednak oferty marek wychodzą naprzeciw ich zapotrzebowaniu swoimi środkami przekazu? Ponad 30% ankietowanych było zgodnych co do tego, że niestety nie.

graf3.jpg

Są jednak takie branże, którym udaje się dotrzeć do osób po pięćdziesiątce, co widać na kolejnej grafice. Smuci fakt, że na pierwszym miejscu ze znaczną przewagą są leki (66% odpowiadających), a np. biura podróży, które wiążą się z przyjemnym, zorganizowanym spędzaniem wolnego czasu, dopiero  na pozycji ósmej (36%).

graf4.jpg

Najsłabiej wypracowaną komunikację i ofertę mają jednak branże odzieżowa i samochodowa. Dziwi to tym bardziej, że przecież osoby po pięćdziesiątym roku życia nadal pracują, więc stac ich na nowe auto czy na zakupy w sieciówkach odzieżowych.

Mamy nadzieję, że seniorzy przestaną być pomijani, a świat reklamy bardziej uwzględni ich w swoich działaniach. Ze swojej strony, co roku robimy wszystko, by chociaż w Poznaniu każda osoba 50+ znalazła coś dla siebie na naszym wydarzeniu.

Śledźcie naszą stronę, a jeśli chcielibyście coś dodać w temacie tego newsa piszcie na: jaroslawa.trocka@mtp.pl z chęcią poznamy Wasze zdanie!

Badanie zrealizowano w czerwcu br. metodą CAWI na grupie 1,3 tys. Respondentów dobranej w sposób umożliwiający pogłębioną analizę segmentu 50+, zbadano zawartość 1,2 tys. reklam, które były emitowane w polskich stacjach tv w kwietniu i maju br.

2017-07-19
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.
Napisz do nas.
contact